Τους νέους φόρους η κυβέρνηση τους απέδωσε στην ... οικολογική συνείδηση της.
Οι αυξήσεις έως 150 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας που ανακοίνωσε ο Σουφλιάς έγιναν (είπε) για το καλό μας.
Για να μειωθούν οι ρύποι το 2015 έως 60%.
Για τους οποίους ρύπους φταίμε όλοι όσοι αγοράσαμε αυτοκίνητο πριν το 2004.
Οι βιομηχανίες δεν φταίνε σε τίποτα.
Η μεγαλύτερη ρυπογόνος βιομηχανία της Ελλάδας, η ΔΕΗ, δεν φταίει σε τίποτα.
Οι παράνομες χωματερές που με ευθύνη της κυβέρνησης δεν έχουν κλείσει ακόμα δεν φταίνε σε τίποτα.
Διαβάστε παρακάτω λοιπόν την ανακοίνωση του Σουφλιά,
παραδεχτείτε ότι φταίτε εσείς και μόνο εσείς για την ρύπανση της χώρας,
πληρώστε τους φόρους,
ζητήστε συγνώμη και
πείτε ότι δεν θα το ξανακάνετε...
πηγή: www.in.gr
Μέτρα για τη μείωση των ρύπων εξέτασε η Κυβερνητική Επιτροπή, η οποία συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, ανέφερε ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα καθορίζονται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα.
Αναφορικά με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που τίθεται σε ισχύ το 2010, τα Ι.Χ. χωρίζονται πλέον σε τέσσερις κατηγορίες και τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων:
* Τα αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005, εντάσσονται στην κατηγορία Α και θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Β με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 1/1/2004 θα πληρώνουν επιπλέον 50 ευρώ.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Γ με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/1996 έως 31/12/1999, θα πληρώνουν 100 ευρώ επιπλέον.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Δ με άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1995, θα πληρώνουν 150 ευρώ περισσότερα.
Τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα με παραπάνω κυβικά ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α.
Σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, το οποίο θα εφαρμοστεί μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων τον Αύγουστο, θα κλιμακώνεται βάσει της κατηγορίας και του κυβισμού του οχήματος που αποσύρεται.
Ειδικότερα, τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτου, χωρίς αγορά νέου, ανά κατηγορία Ι.Χ., είναι τα εξής:
* 500 ευρώ για απόσυρση Ι.Χ. έως 900 κυβικά
* 1.000 ευρώ για Ι.Χ. από 900-1.400 κυβικά
* 1.500 ευρώ για Ι.Χ. από 1.400-2.000 κυβικά
* 1.800 ευρώ για Ι.Χ. από 2.000-2.400 κυβικά
* 2.200 ευρώ για Ι.Χ. από 2400 κυβικά και πάνω.
Παράλληλα, για αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας (οχήματος Euro 4 ή Euro 5) μετά την απόσυρση του παλιού, δίδεται οικονομικό κίνητρο 1.000 ευρώ επιπλέον.
Το μέτρο του «πράσινου» δακτυλίου, που αποτελεί ένα ακόμα κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο πάρει σχετική απόφαση η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Τα αυτοκίνητα Α κατηγορίας που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους (140 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ και κάτω) θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο, ενώ τα Ι.Χ. της κατηγορίας Δ, δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν κατά τις ώρες ισχύς του.
Για τα Ι.Χ. που ανήκουν στις κατηγορίες Β και Γ, η είσοδός τους στο δακτύλιο θα γίνεται με τη διαδικασία μονά-ζυγά.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι μέσα στο 2009 υπολογίζεται να αποσυρθούν 50.000 οχήματα, 250.000 το το 2010, περίπου 230.000 Ι.Χ. το 2011 και 200.000 οχήματα το 2012.
«Στόχος είναι το 2012 να μειωθούν οι ρύποι κατά 25%-35% και το 2015 έως 60%» κατέληξε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου