Πέμπτη 3 Απριλίου 2008

Τι γίνεται με τους εργαζόμενους σε περίπτωση πώλησης μιας εταιρίας;

Αυτό είναι το ερώτημα που απασχολεί πολλούς εργαζόμενους στην Siemens Θεσ/νίκης. Στην περίπτωση που γίνει η πώληση της εταιρίας, είτε σε αυτούς που ήδη ενδιαφέρθηκαν είτε σε κάποιους άλλους, ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους;
Οι εργαζόμενοι σύμφωνα με την ανακοίνωση της Siemens AG, στις 26.02.2008, είναι 270. Στις εκλογές για το Σωματείο εγγεγραμμένοι για να ψηφίσουν ήταν, όμως, 252. Σ' αυτόν τον αριθμό περιλαμβάνονταν και εργαζόμενοι που κάνουν την πρακτική τους στο εργοστάσιο. Όσοι και αν είναι τελικά οι εργαζόμενοι αυτό που πρέπει να εξασφαλιστεί, σε περίπτωση πώλησης, είναι δεδομένο:
Η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των υφιστάμενων εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην επιχείρηση.
Ας δούμε τι έγινε σε μια αντίστοιχη περίπτωση.
Τον Οκτώβριο του 2007 ολοκληρώθηκε η πώληση της θυγατρικής Εταιρίας Τροχαίου Υλικού Ελλάδος στον Ελβετικό όμιλο Dr. Meyer Beteiligungen AG, από τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, θυγατρική του ομίλου ThyssenKrupp.


Εκτός της συμφωνίας πώλησης συμφωνήθηκε να υπογραφεί και μια ξεχωριστή συμφωνία - πλαίσιο, η οποία περιείχε τους κοινωνικούς όρους με τις επιπλέον εγγυήσεις και διασφαλίσεις όσον αφορά τις θέσεις εργασίας, τα μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Ο όμιλος Dr. Meyer είχε δεσμευτεί να σεβαστεί όλα τα εργασιακά, συνταξιοδοτικά, μισθολογικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και να διατηρήσει τις ισχύουσες συμβάσεις εργασίας και τις 200 θέσεις εργασίας.

Προσέξτε τώρα ομοιότητες με την περίπτωση της Siemens.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία Thyssen Krupp στην οποία είχαν πουληθεί τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εδώ και ένα χρόνο περίπου γνωστοποίησε την πρόθεσή της να πουλήσει τη μονάδα τροχαίου υλικού (κατασκευή σιδηροδρομικού υλικού) των ναυπηγείων. Έτσι προχώρησε στην ίδρυση της «Εταιρείας Τροχαίου Υλικού Ελλάδας»(ΕΤΥΕ ), ως νομικό σχήμα για να προχωρήσει στη συνέχεια στην πώληση της μονάδας.
Πρέπει να πούμε ότι μιλάμε για μια σύγχρονη μονάδα που έχει κατασκευάσει πάνω από 600 βαγόνια για τον ΟΣΕ, το ΜΕΤΡΟ και τον Προαστιακό σιδηρόδρομο τα τελευταία χρόνια.
Η μονάδα πουλήθηκε τελικά στην DR MEYER AG, εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων,
Για τους 200 εργαζόμενους στη μονάδα, από την αρχή ήταν προφανής η απειλή για τις θέσεις εργασίας, παρά την συμβιβαστική και καθησυχαστική στάση της ηγεσίας του σωματείου «Τρίαινα». Από τα τέλη Σεπτέμβρη οι εργαζόμενοι βρίσκονταν σε κινητοποιήσεις παρά το ότι η διοίκηση του σωματείου είχε «συμφωνήσει» με την ιδιοκτήτρια εταιρεία για διατήρηση των θέσεων εργασίας, γιατί καταλάβαιναν πολύ καλά ότι τίποτα δεν τους διασφαλίζει πραγματικά.
Για το θέμα αυτό είχε γίνει και ερώτηση στην βουλή.
Τα σχόλια δικά σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: